Mikä käytetty sähköauto alle 40 tuhannella eurolla? Tsekkaa ainakin nämä!🚗
Tässä artikkelissa esittelemme parhaat käytetyt sähköautot alle 40 000 euron hintaluokassa neljässä eri kategoriassa.
Sähköautojen markkinat kasvavat jatkuvasti, ja käytettyjen sähköautojen valikoima laajenee. Tässä artikkelissa esittelemme parhaat käytetyt sähköautot alle 40 000 euron hintaluokassa neljässä eri kategoriassa. Käytettyjen sähköautojen hinnat voivat kuitenkin elää huomattavasti, mutta tässä olemme listanneet meidän mielestä ja koeajojen perusteella parhaat vaihtoehdot jokaisessa kategoriassa.
Paras matka-auto: Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 on korealaisten taidonnäyte fiksusta sähköautosta. 800V:n järjestelmän ansiosta auton pikalataus on yksi markkinoiden nopeimmista, jonka puolesta pidemmätkin matkat sujuvat vaivattomasti. Ioniq 5 on myös erittäin tilava auto, joka tekee matkailusta mukavaa. Jos auton omaperäinen tyylittely ei miellytä silmää, myös Hyundain sisarmalli Kia EV6 tarjoaa samoja ominaisuuksia. Kumpaakin näitä löytää käytettynä 35 000€:n hintaluokassa monta kappaletta, jopa isommalla 73kWh ajoakulla!
Paras hinta-laatusuhde: MG4
Kiinalaisen SAIC:n valmistama MG4 aiheutti Suomen sähköautomarkkinoilla pienen maanjäristyksen vuonna 2023. Vaikka nyt maahantuotujen autojen hinnat ovat jonkin verran korkeammat kuin aluksi, on saatavilla käytettyjä malleja erittäin hyvällä hinnalla, n. 30 tuhannen euron alapuolella. MG4:n nopea lataus sekä yllättävän suuri akku hinnalleen ovat voittavia tekijöitä, eikä persoonallinen ulkonäkökään ole miinuspiste! Lisäksi auton 7 vuoden takuu pitää huolen siitä, että kilometrit voi taittaa huoletta.
Paras kaupunkiauto: Fiat 500e
Fiat 500 on aina ollut suunniteltu kaupunkiautoksi, ja sen uusi sähköinen 500e-versio ajaa tämän tehtävän vielä paremmin. Fiat 500e on persoonallisen näköinen, sekä yllättävän hyvät ominaisuudet tarjoava sähköauto, joka on pienen kokonsa vuoksi myös erittäin kätevä kaupunkiympäristössä. Autosta löytyy kiitettävä määrä varusteita, kuten langaton Apple Carplay sekä peruuskamerat, ja auton range riittää kaupunkiajeluun pidemmänkin aikaa. Fiattia ajaessa nousee hymy huulille, eikä puolestaan sen takia, että Icon-varustelutason autot isommalla 42kWh akulla lähtevät käytettynä vain hieman yli 20 tuhannesta eurosta! Parhaiten varustellun La Prima -varustellun auton kattoikkunoilla ja nahkapenkeillä saa puolestaan 30 tuhannen euron pintaan, eikä myöskään kannata unohtaa Cabrio-versiota!
Paras tekniikka: Renault Megane E-tech Electric
Renault Megane E-tech Electric on kaikin puolin hyvä sähköauto alle 40 tuhannen euron hintaluokassa käytettynä. Yksi asia, joka koeajossamme kuitenkin loisti, oli auton integroitu Google-pohjainen käyttöjärjestelmä, joka oli helppokäyttöisyydeltään ja toiminnallisuudeltaan markkinoiden kärkeä. Esimerkiksi Googlen kartat suoraan auton navigaattorina ovat erittäin suuri etu verrattuna muihin kilpailijoihin, joiden navigaattorien toteutukset ovat erittäin vaihtelevia.
Alle 40 tuhannen euron hintaluokassa on jo erittäin paljon tarjontaa sähköautoista melkein jokaiseen kokoluokkaan. Valintoja siis on jo paljon enemmän, kuin vain nämä tässä artikkelissa nostetut mallit, mutta tässä artikkelissa listattuihin malleihin kannattaa meidän mielestä kiinnittää erityistä huomiota.